شندآباد

من نیز متعلق به شندآباد هستم

شندآباد

من نیز متعلق به شندآباد هستم

شندآباد دوست داشتنی است

شندآباد دوست داشتنی است 

مردمان شندآباد از دیر و باز بسیار پاک و بافرهنگ هستند و این فرهنگ شندآباد باعث شده که بعضی از شهرهای شهرستان به خود تمدن بگیرند و تبدیل به شهر و شهرستان گردندشهرستانی که مرکزش چهار راه نداشت حالا با خیل عظیم ساخت و سازشندآبادی ها با ترفند گوناگون شهرداری های شبستر و شندآباد (سابق) به شهر چهره گون گشته است .

آری شندآباد شهری که از قدیم الایام و برخی اتفافات دهههای اخیر و تصمیمات نادرست شهرستانی و استانی باعث شده است که این شهر به غارت فرهنگی برود و هجوم مردمان دیگر شهرستان ها خصوصاَ قره داغ و جزیری شاهی که فرهنگ متفاوتی با این شهرستا ندارند و برابری آن با کوچ شندآبادی های به تهران (به اصطلاح سوپر استارهای شهر ) و (نیمه استارهای آن به مرکز شهرستان و اشتغال به ساخت و ساز در مرکز شهرستان ، بعضی از نمادهای شهر را دگرگون کرده است . 

رفت و آمد افراد مختلف این شهر به خارج از ورای خویش بعضی را برای عدم خویشتن داری گشادتر کرده است و این موضوع در ایام محرم در یکی از محلات این شهر به گونه ای دیگر نمایان شد و همان طوری که دشمنان ایران منتظر فرصت کوتاهی برای سوتی گرفتن از ایران عزیزمان می باشند . بعضی نمک خورده یا نخورده های این شهر نیز مصداق همون مثل دشمان ایران را دارند و فرصت را غنیمت شمرده و اندک بارانی را سیل می بینند گرچه این باران نیز گل آلود بود اما منتظر فرصت سرسوزنی هستند و این به گمان نویسنده به دو دهه قبل و اتفاقات آن برمی گردد که نگاه زیبایی بر شندآباد حاکم نیست و نگاه ....  حاکم هست و شاید این را کسی یارای گفتن نیست .

وکسانی که بر مسند بعضی از امورات شهر نیز می نشینند یارای شکافتن چهره زیبای شهر و تمدن و فرهنگ غنی شندآباد را ندارند و خود را در برهه چنین رویدادی نمی بینند .

آری برادر شندآباد این کلمه برای ما خیلی مقدس هست در حالی که نگارنده اصلا اهل حس ناسیونالیستی ندارد و همه جای ایران را خانه خود می داند اما باید دیگران نیز در شهرستان یاد بگیرند که شندآباد را نمی توان از بین برد و شندآباد به لطف خدای خود و شندآبادی هی مقیم این شهر و مقیم تهران زنده است و نام آن در نقشه ایران عزیز همیشه خواهد درخشید و سعی برآن خواهد بود که دیدگاه بیرونی به شهر همان واقعیت درون آن باشد و فرهنگ آن سیطره فرهنگ شهرستان را به سیطره خود در بیاورد .

مردمان شندآباد آن قدر خوب هستند که شاید در شهرستان کمتر تفاوتی میان فرهنگ های مختلف خانواده ها باشد خانواده هایی همه به یک نظر و دارای فرهنگ غنی و زیبا می باشند و نگارنده در جهت شناساندن واقعیت فرهنگ غنی شندآباد برای عموم خواهد بود و این نظر با لطف و بخشندگی خداوند متعال و شندآبادی های ساکن شهر شندآباد و شندآبادی های مقیم تهران میسر خواهد بود .

 امیدوارم که همه مردمان شهرستان در کنار  هم و برای موفقیت بیشتر مردم شهرستان تلاش نمایند . 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد